阿比-艾莉爸爸 成長歷奇

Stories about me, my family and my daughters, Abigail & Eliana.

Abigail Jackline--Father's joy. To Connie and me, Abigail is a wonderful blessing from God, our precious jewel. God blessed us with Abigail as Connie and I went through the journey of infertility.

Eliana Faith--God answers. God hears our cries and heals us not only emotionally, but He also gives us Eliana, a precious gift, as a sign of his faithfulness.

Wednesday, July 01, 2009

阿比的第一滴「血」 Abby's First Blood

阿比幾天前發生了一宗意外!看到阿比由眼角至嘴角都流下這記號,她「呀」的一聲把我嚇了一跳!原來是阿比吃雪糕時留下的,真不知她怎樣弄得這個樣子的!?我亦把握這個珍貴機會,連忙拿出相機為她拍照。我著她擺出不同的造型,阿比也做得唯肖唯妙!

估不到阿比的第一滴「血」事件昨晚竟再發生成阿比的第一「pat」血!今次同樣是因為吃雪糕引起;事緣昨晚我們正看電影「耶穌傳」的最後一幕--耶穌升天。當時畫面是耶穌第一身在天上向下面的門徒望,鏡頭緩緩的拉遠去,我舉手向阿比解釋耶穌升天,當我再望著電視畫面後不久便傳來阿比的大哭聲,在柔弱的燈光中我見到的是阿比整個面上都是「血」!我打了一頓,再望真些才明白這全是她的雪糕!在為她善後時,我想起她必定是當她手拿著碗子在模仿我舉手時拿不穩,然後滿碗雪糕便傾頭淋在她面上!滿臉是雪糕的景況你試過嗎?阿比想必是受不了那刺臉的凍氣以至驚哭起來。

當時阿比媽媽在弄飯,我再講述與她事發的過程也著她笑得破肚皮!

阿比,你真為我們帶來不少「驚喜」

2 comments:

  1. Abby should walk the red carpet to receive her "Golden Ice-cream Cone" best actress award.

    ReplyDelete

Abby's Adoption Story on TVB