阿比-艾莉爸爸 成長歷奇

Stories about me, my family and my daughters, Abigail & Eliana.

Abigail Jackline--Father's joy. To Connie and me, Abigail is a wonderful blessing from God, our precious jewel. God blessed us with Abigail as Connie and I went through the journey of infertility.

Eliana Faith--God answers. God hears our cries and heals us not only emotionally, but He also gives us Eliana, a precious gift, as a sign of his faithfulness.

Sunday, September 06, 2009

雙喜 Double Happiness Double Blessings


昨日是我的牛一。今年比去年更特別,因有Elly和我媽咪一起度過,更有Elly的歡迎會慶祝這一天。昨日一早起來送上一扎花給我媽咪,多謝她。Abby的一番說話又再令我們一家發笑。
阿比爸爸:嬤嬤,我愛你。
阿比:(自信又帶點嬌俏地)唔係嬤嬤,係媽咪!
將來Abby對稱呼親人關係的能力可能跟阿比媽媽一樣,更勝我一籌。

好感謝天父,今年有教會的弟兄姊妹,共九個家庭來為Elly慶賀她的滿月。感恩的是天氣預測已知道當天會下雨,起初還想過要取消昨日的活動(因原打算在後園舉行),但幸得慷慨的屋主支持,讓我們使用他們家偌大的開放式廚房及客廳來招呼到來的大小朋友。像領養阿比時為她舉行的歡迎會一樣,有美食、小遊戲、分享、祈禱、以及朋友及家人的祝福。願他日Elly能透過相片記下的歡樂來感受弟兄姊妹(哪怕到時像Ivan所說,那些uncle auntie已變成公公婆婆!)對我們一家的愛。

多謝老婆細心的預備蛋糕。^_^

No comments:

Post a Comment

Abby's Adoption Story on TVB