阿比-艾莉爸爸 成長歷奇

Stories about me, my family and my daughters, Abigail & Eliana.

Abigail Jackline--Father's joy. To Connie and me, Abigail is a wonderful blessing from God, our precious jewel. God blessed us with Abigail as Connie and I went through the journey of infertility.

Eliana Faith--God answers. God hears our cries and heals us not only emotionally, but He also gives us Eliana, a precious gift, as a sign of his faithfulness.

Friday, April 06, 2007

哭累無間


近日會因為照顧Abby而感到疲累,除了無定的照顧時間外,還有她時常喊,我們很多時都未能理解她喊聲想表達的意思。連作為男士的我也開始明白為何有些媽媽會有產後抑鬱的情況出現,我觀察到Connie有時會因為長期的看護Abby而感到納悶,我在這假期中都有這種體會。Parenting很不簡單!我們會努力的,現在正嘗試用手指指的方法教Abby表達想去/拿的指示。





最近在電視裡看到這個牌子的廣告覺得很奇怪,心想這些父母為小朋友為到這個地步似乎有點誇張,但願我和Connie學好為女兒立界線。Well,我覺得在報紙上看到的廣告比電視的有深度:
「子女,永遠是爸爸眼中的主角」裡的爸爸正為小朋友畫鬼臉,很有趣的景象;
「媽媽永遠是家中的女強人」--看著Connie的忍耐,我不禁要唱:「強人是你...」
你又怎看?^_^

2 comments:

  1. It's not easy to be parents. You see, our parents still treat us as young boys and girls even though we have all grown up!

    P.S. What brand were you going to show us? We don't see any pics. ;)

    ReplyDelete
  2. 睇到喇,係Bossini…

    原來係Firefox個Adblock block左呢兩個image~

    ReplyDelete

Abby's Adoption Story on TVB