阿比-艾莉爸爸 成長歷奇

Stories about me, my family and my daughters, Abigail & Eliana.

Abigail Jackline--Father's joy. To Connie and me, Abigail is a wonderful blessing from God, our precious jewel. God blessed us with Abigail as Connie and I went through the journey of infertility.

Eliana Faith--God answers. God hears our cries and heals us not only emotionally, but He also gives us Eliana, a precious gift, as a sign of his faithfulness.

Sunday, May 06, 2007

新驚喜

今天我和Abby單獨相處了一段很好的時光!事緣在崇拜後,我+太太+夫婦小組去探望一位在九龍塘浸會醫院的組員,為了避免Abby在醫院受感染,我和Abby往浸大一遊。Connie與我在車上討論時,Abby好像明白我們的對話而作出抗議^_^,但到後來與Connie分開時卻沒有喊,我就用揹帶帶著Abby結果到了又一城,Abby很乖地跟我一起逛商場,我第一站便去了Page One書店。除了自己想看看書外,我還想Abby喜愛看書。其實我和Connie這兩星期來都在Abby睡前與她一起看兒童聖經,向她指指圖片,講吓故事,可惜效果不是太理想。今日我和Abby在那麼多書前,她反應不錯,我向她展示一些講顏色的書(不是為兒童寫的,而是為設計、美術科的那些教科書),她一邊用手指仔指著顏色,一邊「呀呀」與我討論。我們在書店都度過了相當長的時間。(應該有一小時呢!^_^)然後因為Abby有點流鼻水,我決定到KFC買個tea,然後可以用紙幫Abby抹鼻水。當Abby看見我很享受一件雞上脾時,她也「呀呀」向我要求咬一口,我就用口咬了一小啖,然後像小鳥餵雛雀般餵給她吃,她也頗喜歡呢!再過了不久後,Connie便回來與我們會合了。我對這次的經歷很高興,可以與女兒這麼平靜地度過一段時間,她願意跟我一起可算是一個突破,對我這個阿比爸爸很有鼓舞呢!^_^

3 comments:

  1. Congratulation!!!
    Now, you will understand how God as our Heavenly Father rejoice when we abide in him always.
    Your Earthly Dad

    ReplyDelete
  2. Happy for you, hope this is only the beginning of a loving and fulfiling together time with your daughter, whether as a family or one to one. it is good to see you and Abby enjoy each other's companion.

    ReplyDelete
  3. Add oil Add oil Philip, it is not easy to be a father but I will pray hard for Connie and you and Abby, may you enjoy every moment with Abby and I believe she will know how deep your love to her!! :) :)I keep reading Connie's blog everyday and so happy to know about Abby & you two's life everyday. God blesses you and your family, Philip & Connie!!

    Helen from Toronto

    ReplyDelete

Abby's Adoption Story on TVB