阿比-艾莉爸爸 成長歷奇

Stories about me, my family and my daughters, Abigail & Eliana.

Abigail Jackline--Father's joy. To Connie and me, Abigail is a wonderful blessing from God, our precious jewel. God blessed us with Abigail as Connie and I went through the journey of infertility.

Eliana Faith--God answers. God hears our cries and heals us not only emotionally, but He also gives us Eliana, a precious gift, as a sign of his faithfulness.

Thursday, May 10, 2007

一連兩天的慶祝

這兩天不是為了Abby慶祝,而是為了慶祝自己回港滿了9年,踏入第10年了! ^_^
當年回港,是因為覺得自己真想教小朋友,希望藉學校的生活與學生分享我的成長經歷、向他們介紹主耶穌。然後好多謝天父,讓我回港2、3個星期內便有interview,而且還可以回母校教,認識一班好同事、好學生。我很感恩。我渴望我愛教學的熱情、使命會繼續燃點,不負天父所托。

9年,我都是從無到有。我帶著HK$8000回港,可以安定下來,有工作,衣食住行也沒有缺乏,我很感恩。感情路上可以認識Connie,大家相愛並可以成家立室,現在還有Abby,一切是天父的禮物呢!

慶祝的方式,都是與家人、同事及學生分享。昨晚我請了婆婆、Me姨一家到酒樓吃飯。當年我自己一個回港,多謝Me姨一家的接待,我有得住,有得食,讓我快樂地適應回港的生活。之後幾個月後便與公公、婆婆一起租屋住,又得到婆婆愛護有加,每晚總有好食的飯菜等我回家享用,終令我美滿的身材(29吋腰)從此不再一樣。昨晚我就很開心地與他們食飯,多謝她們。

至於同事和學生,我在今日空堂時才有時候到附近的超市準備,我買了很多盒由美國運來的草莓請他們吃。同事和學生們都很喜歡吃這些又大又香甜的草莓。現在想起這些草莓,我肚子都咕咕在響起來!^_^除了吃外,我都會向每年我教主科的班級講吓我回港的故事,大家都幾有興趣聽我話當年;不少同事都話:「咁快又一年啦!」 是的,真是又一年了。

如果每年都這樣向同事和年年不同的學生講述回港故事,一起數算天父的恩典,我都會很快樂。^_^

2 comments:

  1. Praise God you have a thankful heart to those who cared for you. I am proud of you Philip. You are really in God's blessing that "Jesus loves you"--this is the words I shared with you in your wedding ceremony, right? May God bless you and guide you always.
    Your Earthly Father

    ReplyDelete
  2. Thank you daddy and mommy. You two always give me so much care. No matter in words or in other ways, I really thank you for the support. Your actions speak louder than words.

    ReplyDelete

Abby's Adoption Story on TVB